زانا_ یازدهمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون و کنگره علمی طب رزم، با حضور جمعی از مسئولان لشکری، کشوری و استانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار زانا، حجتالاسلام والمسلمین حبیبالله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، در این آیین از شهید رهنمون بعنوان الگویی برای جامعه پزشکی یاد کرد و گفت: شهدای شاخصی همچون شهید رهنمون برای همیشه الگویی برای جامعه هستند.
وی افزود: شهید رهنمون در زمانی که شرایط جنگ در دشوارترین روزهای خود بود، با حضور در جبههها به رزمندگان و مجروحان خدماترسانی پزشکی داشت.
حجتالاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه امثال این شهدای شاخص را بسیار داریم و باید این افراد را به جامعه بشناسانیم، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در عنفوان جوانی و در شرایطی که جنگ در شرایط دشواری بود، جمعی از جوانان را جمع و رهسپار جبههها شدند و مقابل دشمنان ایستادند.
وی از شهید سعید جعفری نیز بعنوان یکی از شهدای شاخص کرمانشاه یاد کرد و گفت: این شهید بزرگوار نیز که مقام معظم رهبری در جریان سفرشان به استان کرمانشاه بارها از ایشان یاد کردند، در شرایطی که در ابتدای انقلاب کشور درگیر توطئه ضدانقلاب بود، بصورت خودجوش با بسیج نیروهای مردمی مقابل آنان ایستادگی کرد.
امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: امروز همه ما وظیفه داریم این شهدا را به نسل جوان جامعه معرفی کرده و راه آنان را ادامه دهیم و نگذاریم یاد شهدا در جامعه کمرنگ شود.
سردار بینات معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه پاسداران نیز در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری آیین اهدای جایزه شهید دکتر رهنمون، عنوان کرد: این آیین هم برای بیان گوشهای از ایثار و همراهی جامعه پزشک در دوران دفاع مقدس است که با انجام بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراح به کمک رزمندگان حاضر در جبههها و مردم کشورمان شتافتند و هم برای ارائه خدمات مطلوب و مطابق با استاندارهای جامعه پزشکی در مراکز درمانی در دوران دفاع مقدس است.
وی گفت: این آیین همچنین تاکیدی بر انقلابی بودن و ایثار جامعه پزشکی کشورمان است که در تمام این سالها در هر عرصهای که نیاز بوده حاضر شده و سلامت را به مردم هدیه دادهاند.
بینات با اشاره به برگزاری یازدهمین آیین اهدای جایزه شهید رهنمون در کرمانشاه، گفت: دستگاهها و افراد زیادی در برگزاری این آیین نقشآفرینی کردهاند تا امروز شاهد برگزاری این رخداد باشکوه باشیم که از همه آنها تقدیر میکنم.
دکتر علی سروش سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، گفت: این استان در دوران دفاع مقدس برای عزیزانی که از استانهای دیگر به کرمانشاه میآمدند جبهه بود و برای کرمانشاهیان که همیشه در صحنههای دفاع مقدس حضور داشتند و مورد آماج حملات هوایی و موشکی دشمن قرار میگرفتند، پشت جبهه محسوب میشد.
وی گفت: کرمانشاه ۹۸۰۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کشور کرده و نقش مهمی در دفاع از ایران اسلامی داشته است.
سروش با بیان اینکه جامعه پزشکی کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با ایثار در جبههها حضور داشته و به درمان مجروحان میپرداختند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم ۲۰ شهید دوران دفاعمقدس و ۱۸ شهید مدافع سلامت، ۳۳۹ جانباز و ۱۳۰ آزاده دارد و جامعه پزشکی استان در همه عرصهها حضور به موقع داشته و خواهند داشت.
دکتر سعید کیانی؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز هدف اصلی این رویداد را ترویج فرهنگ ایثار و بهرهگیری از تجربیات ارزشمند جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این مراسم فرصتی است تا از مجاهدتهای جامعه پزشکی در سختترین شرایط قدردانی شود. ما معتقدیم که بازخوانی این تجربیات ارزشمند، میتواند در ارتقای سطح خدمات پزشکی و امدادی امروز نیز تأثیرگذار باشد.
در این مراسم که با حضور جمعی از پیشکسوتان حوزه پزشکی برگزار شد، جمعی از پزشکان به بیان خاطراتی از امدادرسانی به رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداختند.
کارگاه طب رزم نیز توسط مرکز آموزش مداوم و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان برگزار و سخنرانانی از دانشگاههای تهران به همراه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مباحث مربوط به تروما در جنگ را در این کارگاه ارائه دادند.
در حاشیه این مراسم بیمارستان صحرایی حضرت نبی اکرم(ص) نیز برپا شده بود.
نشست صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با شهردارکرمانشاه








دیدگاهتان را بنویسید